A BYD, Kína egyik vezető elektromos járműgyártója, az elmúlt hetekben több figyelemre méltó eredményt ért el.
Módosították a cégek elektromos autó vásárlását ösztönző pályázat (RRF-10.10.1-24) feltételeit.
A Telex cikkében utánajárt annak, hogy most mi is okozza az európai kontinens autóipari válságát. 10 pontben összeszedte a főbb lényeget. Mi ebből szemlézünk és ajánljuk a bővebb cikket.
A Tesla legújabb bemutatója során Elon Musk vezérigazgató bemutatta a Cybercab-ot, egy teljesen autonóm, kormány és pedálok nélküli robotaxit. A jármű aerodinamikus kialakítása és tágas csomagtartója különleges. Musk szerint a Cybercab gyártása legkésőbb 2026-ban kezdődhet, és az ára körülbelül 30 ezer dollár lesz. És azt is megtudthattuk pár napja, hogy nem lesz olcsó, kis Tesla.
A Nissan GT-R neve már régóta egyet jelent a sebességgel és a teljesítménnyel. Most azonban egy új korszak küszöbén állunk, hiszen a legendás sportautó elektromos hajtásúvá válik, és valószínűleg ez lesz az első Nissan, amely szilárdtest akkumulátorokat használ. De mit is jelent ez a gyakorlatban, és miért olyan izgalmas ez a fejlesztés?
Sokan már arra számítottak, hogy idén megérkezik az új Model Y, de a valóság az, hogy csak 2025 első negyedévében mutatják be.
Vajon miért drágák az elektromos autók? Az InsideEVs is feltette ezt a kérdést és utánajárt a kérdésnek. Most ebből a cikkből adunk egy gyors összefoglalót.
A napokban felröppent egy hír, miszerint a Tesla tulajok 51%-a vált vissza belsőégésű autóra. Ez azonban nem igaz, az IsideEVs utánajárt a valóságnak.
2026 november 30-án végleg lekerül a zöld rendszám a plug-in hibridekről. Azonban az 5P és 5N kategóriájú járműveket érintő változások már 2024. szeptember 1-jén életbe lépnek. Ekkor módosul a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet.
2024 szeptember 1-től csak a tisztán elektromos és nulla emissziós autók számítanak környezetkímélőnek. Ez azt jelenti, hogy az 5P (plug-in hibrid) és 5N (növelt hatótávolságú hibrid) kategóriájú autók már nem kapnak zöld rendszámot.
A myWallbox alkalmazás lehetővé teszi a legjobb elektromos töltési élményt. Íme egy összefoglaló a mobil alkalmazás és az okosóra alkalmazás funkcióiról:
Az elektromos autók egyre népszerűbbek, így sokan gondolkodnak azon, hogy otthon is telepítenek egy töltőt. Két népszerű lehetőség közül választhatsz: a 11 kW-os és a 22 kW-os töltő. Ebben a blogbejegyzésben áttekintjük a főbb különbségeket, és segítünk eldönteni, melyik az ideális választás számodra.
Egy jó minőségű fali töltő megvásárlása komolyabb költségekkel jár, ráadásul nem biztos, hogy az elektromos autó tulajdonosa napi többszáz kilométert vezet. Nekik lehet egy megoldás a gyári EVSE töltő szakszerű beüzemelése, kiépítése.
Összeszedtük, hogy miért is ajánljuk jó szívvel a Wallbox töltőket. Szakmai és felhasználó szemmel nézve a következő előnyöket tudjuk kiemelni:
Ugye a füledben duruzsol még a régi VW Bogár jellegzetes hangja, vagy éppen egy vérbeli sportautó üvöltő motorhangja? Nos, ezeket felejtsd el, ha Electric Classic Cars átalakításairól nézed a videókat. Igen, a Ferrari Testarossa vagy éppen a Porsche 911-esbe is full elektromos hajtás kerül a walesi műhelyben.
Gyakori vád az elektromos autók ellen, hogy valójában nem is környezetbarát az üzemeltetésük. Sőt, sokkal jobban szennyeznek, mint egy benzines vagy dízel. Legtöbbször azért mondják ezt a „hozzáértők”, mert szerintük szénerőművekből jön az elektromos áram nagy része. Nem így van, nagyon nem. Elmagyarázzuk a hazai példával!