A Telex cikkében utánajárt annak, hogy most mi is okozza az európai kontinens autóipari válságát. 10 pontben összeszedte a főbb lényeget. Mi ebből szemlézünk és ajánljuk a bővebb cikket.
Szeptemberben Magyarországon forgalomba helyezték a 60,000. villanyautót, ami a 2020-as adatokhoz képest jelentős növekedést jelez. A kormány 30 milliárd forintot különített el a cégek elektromos autó vásárlásának támogatására, hogy ösztönözze a környezetbarát közlekedést. Ennek ellenére a kereslet az európai piacon csökken, mivel a vásárlók egyre inkább az olcsóbb hibrid autókat preferálják.
A lízingcégek is óvatosak az elektromos modellek finanszírozásával, mivel a gyorsan változó technológiai környezet és a piaci igények miatt nehéz előre látni az autók értékvesztését. Az elektromos autók árának csökkenése értékvesztést okoz a már birtokolt modellek esetében, ami további aggodalmakat gerjeszt a tulajdonosokban és a lízingcégekben.
A Kína és az EU közötti kereskedelmi feszültségek, mint például a vámháború, szintén aggasztóak a német autógyártók számára. A Volkswagen és más nagy márkák a helyi gyártásra összpontosítanak Kínában, hogy megőrizzék piaci pozíciójukat, de ez újabb kihívásokat teremt. A kínai kormány válaszlépései tovább növelhetik a feszültséget.
A hibrid autók iránti kereslet növekedése azt jelzi, hogy a vásárlók inkább a költséghatékony megoldásokat keresik, míg a tisztán elektromos modellek piaci részesedése csökken. A gyártóknak alkalmazkodniuk kell a megváltozott piaci igényekhez, ami új stratégiák kidolgozását igényli.
A jövőbeli siker nagyban függ a kínai piaccal folytatott tárgyalások kimenetelétől. Az európai autóipar jelentős kihívásokkal néz szembe a konkurens kínai gyártók miatt, akik agresszívan terjeszkednek, és gyorsan alkalmazkodnak a piac változásaihoz. Ez a helyzet arra kényszeríti az európai autógyártókat, hogy innovatív megoldásokat találjanak ki, hogy versenyképesek maradhassanak.
A főbb megállapítások:
Villanyautó eladások Magyarországon
- Szeptemberben forgalomba helyezték a 60,000. villanyautót.
- 8x több villanyautó van forgalomban, mint 2020-ban.
- Állami támogatás céges vásárlásokhoz, 30 milliárd forint keret.
Európai piaci helyzet
- Lassuló kereslet, csökkenő eladások több országban.
- Kínai gyártók piaci terjedése, EU-s büntetővám kockázatai.
Kína és az EU vámháború
- Döntés a kínai villanyautók vámjáról október végéig.
- Német autógyártók ellenzik a büntetővámot.
- Kínai válaszlépések lehetőségei.
Európai autógyártók nehézségei
- VW és Stellantis piaci részesedése csökken.
- Hibrid autók iránti kereslet növekedése.
Vásárlói elégedetlenség
- Magas árak, korlátozott infrastruktúra.
- Az elektromos autókat használók egy része visszatérne belső égésű motorra.
Hibrid autók térnyerése
- Kizárólag belső égésű autók kínálatának csökkenése.
- Környezetvédelmi előírások hatása.
SUV-k és környezeti hatások
- SUV iránti kereslet, ami drágábbá teszi a kínálatot.
- Szén-dioxid-kibocsátási normák szigorodása.
Villanyautók értékcsökkenése
- Gyorsabb értékcsökkenés a villanyautóknál.
Jövőbeli kilátások
- Kínai konkurencia növekvő hatása.
- Európai autóipar késlekedése a villanyautós átállásban.
A Telex cikke ide kattintva érhető el.